התחברות לאתר
לקוחות אתר אופטיקנה?
התחברות עם קוד חד פעמי ב- SMS
מעבר לתפריט ראשי (מקש קיצור 2) מעבר לתפריט תחתון (מקש קיצור 3) מעבר לתפריט צד (מקש קיצור 4) מעבר לעמוד סניפים (מקש קיצור 5) שנה לנגודיות גבוהה (מקש קיצור 6) עצירת אנימציות - מקש קיצור 7

סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים

תיאום בדיקת ראייה והתאמת

עדשות מגע

לתיאום בדיקה

על סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים - מהם סוגי מכשירי השמיעה הקיימים? מהם ההבדלים בין המכשירים השונים? מה המחיר של מכשירי שמיעה למבוגרים? מתי לעשות בדיקת שמיעה?

חוש השמיעה אצל האדם הוא מהחשובים שבחושים. בעזרתו אנחנו מתפקדים בעולם, מתקשרים, יוצרים קשרים ומתפתחים. חוש זה לא נח לרגע, הוא פעיל גם בשעת השינה לאורך כל היממה. אולם לאורך השנים, בבגרותנו בשלב מסוים, חלה בו ירידה.

מתי מתרחשת ירידה בשמיעה, והיכן צריך לבדוק את התופעה הזו? בערך מגיל 40 מתחילה ירידה באיכות השמע ומגיל 65 היא הופכת לתופעה רווחת. לירידה בשמיעה אצל מבוגרים יש מספר גורמים, והם יכולים לנבוע מתרופות מסוימות, רעש חזק מתמשך בסביבת עבודה או מצבים אחרים הפוגעים בה.

מתי מבחינים בירידה בשמיעה?

כשאתם מבקשים להגביר את קול הטלוויזיה בצורה חריגה, או שיחזרו על דברים בשיחה, כשאתם מתמקדים בשפתיים של בן שיחכם וכשאתם חשים כי אתם מאבדים קשב במהירות, כל אלה הם סימנים שעליכם לעבור בדיקת שמיעה. מי שעובר בדיקה זו ורושמים לו התוויה עבור מכשיר שמיעה, עומד בפני השאלה והבחירה בין סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים.

אלו סוגים ניתן למצוא כיום?

בשוק קיים מספר רב של סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים. קלינאי תקשורת יכול להתאים את הסוג הנכון על פי הצורך והאפשרות של המטופל. הקלינאי בודק את המטופל עם אודיומטר המאפיין את הירידה שחלה באיכות השמע. לאחר מכן הוא יכול להמליץ ולהתאים מכשיר ייעודי עבור המטופל. בעבר היו קיימים בשוק מכשירים גדולים מאוד. לא פשוט לאנשים מבוגרים להתנהל עם מכשירים קטנים, שכן לעיתים גם ראייתם לוקה בחסר. כיום יש מכשירי שמיעה למבוגרים בגדלים קטנים יותר ועם נוחות מרבית למשתמש המבוגר.

חלוקת הסוגים שניתן לרכוש עבור מבוגרים:

  1. אלה הם מכשירים קטנים וכמעט בלתי נראים שמתקינים בתוך תעלת האוזן. הם מתאימים לאנשים שמעוניינים שהסביבה לא תוכל לגלות את בעיית השמיעה שלהם, אך אינם מתאימים לאלו המתקשים עם שימוש בכפתורים קטנים. הם מיוצרים בהתאמה אישית ומיועדים למי ששמיעתם יורדת ברמה בינונית עד גבוהה. למכשירי שמיעה בתוך האוזן צריך סוללות סטנדרטיות. חשוב לדעת כי הם אינם מתאימים למי שתעלת האוזן שלו צרה במיוחד או למי שיש הפרשות מהאוזן.
  2. סוג נוסף של מכשירי שמיעה למבוגרים הוא כזה שהרמקול ממוקם בתוך תעלת האוזן ויש חיבור עם צינורית למעבד הנמצא מאחורי האוזן. זהו סוג מאוד נפוץ כיום. שבעזרתו ניתן להשיג תוצאות טבעיות, איכותיות והמראה לא מסורבל. כמו כן, הם מצוידים בטכנולוגיות חדשניות וחכמות וחיבור בלוטות' לניידים חכמים.
  3. מכשירי שמיעה למבוגרים גדולים יחסית הם הקלtסיים ביותר. הם מתאימים לרוב הדרגות של הירידות בשמע ואף מתאימים למצבים חמורים במיוחד. מי שהמראה המסורבל אינו מפריע לו, יזכה במכשיר שמותאם מאוד לצרכיו, בפרט האוכלוסייה המבוגרת והמבוגרת מאוד, וזאת בשל נוחות שימוש בהם.

מהי עלות המכשירים הקיימים כיום?

המחירים למכשירי שמיעה נעים החל מהבסיסיים ביותר (1500 -3500 ש"ח) דרך מכשירי ביניים (3000-5000 ש"ח) וכלה בכאלו חכמים מתקדמים (עד 9000 ש"ח). יש סבסוד למכשירי שמיעה מקופות החולים השונות וכדאי לבדוק זאת.

התכונות הייחודיות של מכשירי השמיעה למבוגרים כוללות: מניעת צפצופים, חסימת הדהוד, חסימת רעשי רוחות, כיווניות מיקרופון, הבנת דיבור על רקע רעשים, שיפור הבנת הדיבור, שליטה חכמה על מאפייני המכשיר כגון עוצמה והנחתת רעשים ועוד.

בדיקות שמיעה למבוגרים

חשוב לדעת שלאחר גיל 60 מתחיל תהליך הדרגתי של אובדן השמיעה. לעיתים עובר זמן רב עד ששמים לב כי איכות השמע לוקה בחסר, דבר שמעכב מאוד את הפנייה לבדיקת שמיעה למבוגרים ואף גורם לכך שייתכן כי מאוחר מידי. לכן, חשוב להקפיד ולהיות עם היד על הדופק ולגשת לבדיקה מיד עם הסימן הראשון שבו אתם חשים ירידה בשמיעה.

שווה קריאה נוספת