RAY-BAN היסטוריה של מותג המשקפיים הנמכר ביותר בעולם

RAY-BAN היסטוריה של מותג המשקפיים הנמכר ביותר בעולם

שנות השלושים של המאה העשרים: הכול אודות תעופה

עם האפשרויות שפתחו כלי הטייס, לעוף לגובה ולמרחקים גדולים יותר,
רבים מטייסי חיל האוויר האמריקאי דיווחו כי בוהק השמש גורם להם לכאבי ראש ולמחלת גבהים.
זה הביא ליצירת סוג חדש של משקפיים עם עדשות ירוקות שיכלו להקטין את הסנוור מבלי לפגוע באיכות הראיה, והמותג Ray-Ban בא לעולם.

אותם משקפי שמש חדשים, נוגדי סנוור, הוצעו לקהל הרחב בשנת 1937.
המשקפיים המקוריים היו בעלי מסגרת פלסטית ועוצבו בדגם הטייסים שהיום הוא קלאסי.
משקפי השמש עוצבו מחדש במסגרת מתכת שנה לאחר מכן והמיתוג כמשקפי הטייסים של Ray-Ban Aviator הועבר אליהם.

לא עבר זמן רב עד שההתלהבות מ Ray-Ban התפשטה מחוגי הטייס אל כל מי שיש לו סגנון חיים ולבוש.
בשנת 1938, הושק דגם ה- Ray-Ban Shooter (קלע) בעל העדשות הירוקת ובנוסף, גם עם עדשות בצבע צהוב בהיר בשם עדשות Kalichrome,
אשר ממזערות את הטשטוש בכך שהן מסננות את האור הכחול ולכן, מכיוון שהן מסייעות לחדד את הראיה, הן אידיאליות עבור תנאי שטח של ערפל.
העיגול במרכז אשר כונה "פומית לסיגריה" ואשר עיצובו נועד לשחרר את ידי הקלע, הפך לסימן ההיכר של דגם אייקוני זה.
Ray-Ban המשיכו להרחיב את הקטלוג, כמו גם את בסיס הלקוחות, עם השקת הדגםRay-Ban Outdoorsman (איש השטח והטבע) בשנה שלאחר מכן.
במקור הדגם נקרא "משקפי קליעה למטרה" והוא עוצב עבור קבוצות ייחודיות של חובבי דייג, וצייד.
הפס העליון שמעל לגשר והסיומות של המוטות כוסו במהלך השנים בחומרים מגוונים כולל צדף ועור.

שנות הארבעים: תעופה ועוד

בעת מלחמת העולם השנייה עדיין הסתמכו טייסי חיל האוויר האמריקאי על משקפי Ray-Ban.
מחקר ופיתוח הביא חידושים כגון עדשות מראה הדרגתיות אשר כוסו בציפוי מיוחד בחלקן העליון לשם הגברת ההגנה מהבוהק,
אך תחתית העדשה הושארה ללא הציפוי כדי להקל על הראיה במבט אל לוח המכשירים של המטוס.
למרות שעוצבו לשימוש צבאי, הייתה למוצרים חדשניים אלו תהודה גם בקרב האזרחים אשר רצו ליהנות מאותם עזרים ביצועיים
ומאותם השכלולים שעמדו לרשות המקצוענים.

ההשפעה הצבאית על האופנה לא היתה מוטלת בספק:
חולצות הטריקו התקניות שהונפקו לצבא ולצי הפכו למרכיב עיקרי במלתחה האופנתית של שנות הארבעים והאזרחים,
להוטים לחקות את הטייסים, התהדרו במשקפי שמש חדשים ו"קוליים".
Ray-Ban קפצו בנחישות הישר מהפונקציונליות הצבאית, אל אפנת תרבות הפופ - וזאת מבלי לאבד כהוא זה מהאפקטיביות של המותג שלהם.

שנות החמישים: גלאם הוליוודי

בשלהי מלחמת העולם השנייה, היתה להוליווד השפעה רבת עצמה על מה שאנשים לבשו.
הדגם הקרוי Ray-Ban Wayfarer (עובר אורח), הושק בשנת 1952 וברגע שהוא נצפה על פניהם של כוכבי המסך
כמו ג'יימס דין ב"מרד הנעורים" מ-1955 ולאחר מכן אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפאני" משנת 1961,
הפך הדגם לאחד מאביזרי האופנה המזוהים ביותר בכל הזמנים.

במשך כל אותו הזמן, המשיך המותג של Ray-Ban להתחדש ולחדש.
Ray-Ban Signet (חותם) אשר הוצג בשנת 1953, היה בעל מסגרת המושכת את העין, בזהב או כסף, עם פסים אופקיים על גשר האף, על הפינות הקדמיות, ועל המוטות.
בעקבות דגם Ray-Ban Signet המקורי, נפוצו גרסאות חדשות ועדכונים מרובים שלו, כולל, ב-2011,
מהדורה מוגבלת של Ray-Ban Johnny Marr's אשר הותאם לדרישות הגיטריסט של להקת האינדי רוק הבריטית האגדית- הסמית'ס
((The Smiths. חידושים נוספים בשנות החמישים יכללו את העדשה האפורה G-15 (1953) - עדשה אפורה ניטרלית אשר מאפשרת לראות את הצבעים כפי שהם,
ועם זאת מגנה על העיניים בנוחות יוצאת מגדר הרגיל אפילו בבוהק המסנוור ביותר.
עוד חידוש הוא הדגם הרביעי מדגמי מסגרות המתכת - Ray-Ban Caravan (שיירה) מ1957,
גרסה מרובעת של משקפי הטייסים אשר נראתה לאחר מכן על פניו של רוברט דה נירו בסרטו משנת 1976 "נהג מונית".
ליין המיועד לנשים יצא בשנת 1958 וכלל מסגרות מעוטרות בהדפסים ובצבעים מגוונים,  אשר צעדו בקצב האופנה בת אותו הזמן.

שנות השישים: מהפכה ושינוי

תוך אימוץ רוח הזמן של שנות השישים על המהפכות והשינויים שאפיינו אותן, התאימו Ray-Ban את עצמם בצמוד לתמורות הזמן.
ממבחר של קרוב לשלושים דגמים בתחילת העשור, התרחב הקטלוג לכדי חמישים דגמים עד לשנת 1969 ובהם סגנונות המתאימים לגברים, נשים וילדים.
Ray-Ban היו למשקפיים המובילים בעולם בעקבות המוניטין שלהם בסגנון ובאיכות,
החל במשקפיים עצמם וכלה בנרתיקים שיוצרו במיוחד מחומרים פלסטיים או מעור כדי לשמור על המשקפיים כאשר אינם בשימוש.

Ray-Ban המשיכו ליצור סגנונות חדשים וכוכבי הוליווד המשיכו להרכיב אותם.
בשנת 1965 הושקו דגמי Ray-Ban Olympian (אולימפי) I ו-II ופיטר פונדה הרכיב אותם ב-1969 בסרט "אדם בעקבות גורלו".
גשר המתכת של דגם זה מתעקל בעדינות והעדשות המלבניות שלו מתעגלות בפינת ונותנות מבט חדש על הדגמים הקלאסיים עם טוויסט של אלגנטיות מטופחת.
משקפי השמש Ray-Ban Balorama עלו על הבמה ב-1968 והיו, כידוע, המשקפיים שקלינט איסטווד הרכיב בסרט "הארי המזוהם" ב-1971.
באותה העת, נראה בוב דילן רק לעיתים רחוקות ללא משקפי ה- Ray-Ban Wayfarer שלו עם העדשות הכהות שהוסיפו לקסם החידתי והנון-קונפורמיסטי שלו.

הופעות בכורה נוספות היו בשנות השישים, ל- Ray-Ban Meteor הזוויתי והגברי ולדגם Ray-Ban Laramie שצורתו מזכירה עיני חתול.

שנות השבעים: זה רק ספורט

הדיסקו היה מלך בשנות השבעים ודיסקו משמעותו בגדים מרשימים.
להתלבש משמעותו היתה לא פעם גם להרכיב משקפי שמש מגניבים, גם אם נמצאים במקום סגור ומוצל.
בשלב זה הפך שוק המשקפיים יותר ויותר מתוחכם ופיתח שני כוונים מובחנים: משקפיים כמרכיב חיוני בציוד ספורט, ומסגרת כאביזר אופנה.

Ray-Ban השיקו שני דגמים. את דגם, Ray-Ban Vagabond (הנווד), ואת Ray-Ban Stateside (המשיכה לאמריקה).
מסגרות שני הדגמים היו פלסטיות, עם שני סוגי עדשות: עדשות מראה G-31 והעדשות הרגילות G-15.
כאשר הושק מחדש, בשנת 2010, דגם ה- Ray-Ban Vagabond, העדשות שלו עוצבו בצורה המזכירה מעט צורת טיפה למראה רטרו מדליק.

בשנות השבעים מגוון המוצרים הורחב והופיע גם חידוש טכני:
משקפי מטפסי הרים עם עדשות מראה ומגני צד מעור כדי להחזיר את האור וכדי להגן על העיניים מפני השמש והרוח.
Ray-Ban הרחיבו את ההיצע שלהם וכללו בו משקפי ראיה בנוסף למשקפי השמש. בשנת 1974, הוצגה העדשה ה-פוטומטית ה-אמברמטית.
זו עדשה אשר צבעה ורמת הכהות שלה משתנה בהתאם לתנאי התאורה.העדשה האמברמטית הדגישה את קווי המתאר והצורות,
אפילו בשלג, והכהתה אור חזק במיוחד, כך שהיא התאימה באופן מיוחד לפעילויות של ספורט חורף.

שנות השמונים: הבמה והמרקע

בעשור של מועדוני מכונות משחק, MTV, ו"חבורת הפרחחים" (The Brat Pack), היה Ray-Ban אחד המותגים שאי אפשר בלעדיהם.
בסרטים, תפקידים ראשיים גולמו על ידי מי שהרכיבו Ray-Ban Wayfarer, "האחים בלוז" (1980) ו"עסק מסוכן" (1983).
הסרט "אהבה בשחקים" (1986), החזיר את Ray-Ban Aviator אל השורשים - אל טייס הקרב והמכירות של הדגם המקורי של Ray-Ban הרקיעו שחקים.

מייקל ג'קסון ביסס את סימן ההכר החזותי שלו כאשר הוא הופיע לטקס פרסי הגראמי בשנת 1984,
בזוג Ray-Ban Aviator אבל עבור מסע ההופעות הכביר שלו Bad, הוא בחר ב-Ray-Ban Wayfarer.
המופע רץ בשנים 1987-89 והיה למופע הנצפה ביותר בהיסטוריה.

שנות התשעים: עידן חדש עבור Ray-Ban

משקפי Ray-Ban המשיכו לככב בסרטים בשנות התשעים:
הדגם Ray-Ban Clubmaster התנוסס על פרצופו של דנזל וושינגטון כשגילם את "מלקולם אקס" (1992) ועל פניו של טים רות' ב"כלבי אשמורת" (1992).
ב-1997 הרכיבו וויל סמית וטומי לי ג'ונס משקפי Ray-Ban Predator בסרט "גברים בשחור"
ואילו ג'וני דפ הרכיב זוג משקפי Ray-Ban Shooter בסרט "פחד ותיעוב בלס וגס" מ-1998.

בשנת 1999 רכשה קבוצת Luxottica את עסקי המסגרות של חברת Bausch & Lomb ,
כולל את מותג Ray-Ban וגם את המותגים: Arnette, Killer-Loop Eyewear, וכן את REVO.

שנות ה-2000: תרבות ותקשורת

פיתוח רחב היקף של המותג Ray-Ban בשנת 2003, כלל את Ray-Ban Optical - מסגרות עבור משקפי ראיה, ואת Ray-Ban Junior לילדים ונוער.
Ray-Ban Optical האופטיות, שואבות השראה ממורשת תרבות הפופ של המותג,
ויחד עם המיומנות המוקפדת בייצור פותחו משקפיים שמשלבים את הלייף סטייל של Ray-Ban עם איכות.
הקולקציה הראשונה של משקפי שמש, אשר מוקדשת כולה לילדים בגיל 8 עד 12 היא Ray-Ban Junior
והיא מתמקדת בהגנה מרבית על העיניים במסגרת שהיא אופנתית וגם נוחה. בשנת 2005 התרחב הקו של Ray-Ban Junior וכלל דגמים שעשויים כל כולם מטיטניום
כדי להציע מוצר היפואלרגני, קל משקל ועם זאת עמיד.

בשנת 2006 עבר Ray-Ban Wayfarer מהפך מלא.
צלם עולם המוסיקה מיק רוק הוזמן ליצור סדרה חדשה של תצלומים תחת הכותרת: Ray-Ban Uncut (בלי צנזורה), סדרת Wayfarer.
סדרת הצילומים - בהשתתפות מאורות של מוזיקת האינדי והרוק כמו הפיצ'ס, ג'יימס מרפי מלהקת LCD סאונדסיסטם,
בובי גילספי מלהקת פרימאל סקרים וג'וני מאר מלהקת הסמית'ס - נתנה פירוש מחודש לקלסיקת המשקפיים המעודכנת.

בשנת 2007 השיקה Ray-Ban את הקמפיין NEVER HIDE (לעולם אל תסתתר),
מסע פרסום חדשני וכלל עולמי אשר הדגיש את יכולתה הייחודית של Ray-Ban להציב את מי שמרכיב משקפי Ray-Ban במרכז תשומת הלב,
עם אמירה אל-זמנית של מגניבות. קמפיין "לעולם אל תסתיר" יצא לדרך עם מיזם אינטראקטיבי בטיימס סקוור בניו יורק,
והוא שילב 12 מסכים אשר הציגו תמונות שנשלחו על ידי מרכיבי משקפי Ray-Ban שבקשו דרך ישירה וספונטנית לבוא לידי ביטוי ב"צומת המרכזי של העולם".
לאחר מכן הוצגו התמונות בגלריה המקוונת Ray-Ban.com כך שחווית "לעולם אל תסתיר" המשיכה להיות נוכחת ברחבי העולם כולו,
והציגה לראווה את היכולת של Ray-Ban להאדיר את האינדיבידואל ואת התנועה.

הקמפיין Ray-Ban Remasters הושק בשנת 2008, בסדרה מתמשכת של שיתופי פעולה במולטימדיה. שיתוף הפעולה הראשון כלל שמונה להקות מוסיקליות בינלאומיות,
ביניהן: Kills, Black Kids, Lady hawke, Ipso Facto, ו- Paolo Nutini.
כל אחת מהן הקליטה גרסת כיסוי של שיר לפי בחירתם, משנות החמישים והשישים -  העשורים אשר נתנו השראה לדגם Ray-Ban Clubmaster,
והם ביצעו את הגרסאות במופעים חיים בניו יורק, בייג'ין ומילאנו.

Ray-Ban מחדשים את הדגמים האייקוניים ביותר שלהם בהתפרצות של צבע רענן לקראת 2009, בקמפיין תקשורתי שנקרא Never Hide Colorize (צבע ולעולם אל תסתיר).
ערכת צביעה עבור Ray-Ban Wayfarer מאפשרת לחובבי המותג ליצור לעצמם זוג משקפי שמש אישיים.
הערכה מכילה זוג משקפי Ray-Ban לבנים בצרוף שבלונות וחמישה מרקרים מיוחדים המתאימים לצביעה על גבי המסגרות.
עוד עדכון ל- Ray-Ban Wayfarer,  כולל צורות המודפסות על החלק הפנימי של המסגרת ביניהן מפת הרכבת התחתית של ניו יורק והדפסים מדהימים מפוספסים או פרחוניים.
לוח הצבעים של Ray-Ban הלך והתרחב עם סדרות ההדפסים הנדירים של Ray-Ban שהגישה טרנדים בתרבות הפופ, הקולנוע והפרסום, והיא מוצעת בשני מוטיבים: קומיקס, וסיכות דש.

Ray-Ban מחזקת מחדש את מעמדה כמובילה בחדשנות וטכנולוגיה על ידי הבאתו לעולם של מקטע חדש במסגרת הקולקציה.
קולקציית Ray-Ban Tech Carbon Fiber מביאה את העמידות היוצאת מן הכלל ועם זאת קלת משקל במיוחד, של סיבי פחמן.
בסדרה יש מסגרות העשויות משבע שכבות של סיבי פחמן כך שהן עמידות וגמישות במיוחד, עם מוטות שקצותיהם דמויי הקפיץ מתלפפים סביב האוזן.
עדשות ה- P3 (פוליקרבונט) ו P3PLUS (קריסטל) מבטיחות קיטוב יוצא דופן כך שניתן לראות ב-HD ובצבעים חיים.
לכך מתווסף ציפוי אנטי-רפלקס המונע השתקפות ומספק הגנה מלאה מפני קרני UV מזיקות.

העשור השני של שנות האלפיים: מתקדמים מתעדכנים וחוגגים 75 שנה

בשנת 2010 שוב חזרו משקפי הטייסים Ray-Ban Aviator לאור הזרקורים.
צלם הרוק הנודע קווין קאמינס צילם אייקוני מוזיקה מהעבר וההוה וביניהם גם - The Virgins, The Big Pink, We Are Scientists, ו- Iggy Pop -
כשהם מרכיבים דגמים שונים ממשפחת משקפי הטייסים.

ב2011 הושק הדגם Ray-Ban Light Ray (במשמעות קרן אור וגם קליל), קולקציה חדשה עבור משקפיים אופטיים ומשקפי שמש, אשר מרחיבה את המקטע הטכנולוגי של הקולקציה.
משקפי הראיה של הדגם מעוצבים בסגסוגת טיטניום שהיא היפואלרגנית, עמידה, גמישה וקלת משקל באופן מיוחד.
יתרה מכך, כל זוג של Ray-Ban Light Ray מגיע עם ערכה של שלוש עדשות להחלפה וזה מאפשר למשתמשים התאמה אישית של מראה המשקפיים שלהם מדי יום.

Ray-Ban חשפו לאחרונה את הדגמים הידועים ביותר שלהם בפרשנות חדשה, בכוון מודרני.
הדגם הנשי החתולי שמקורו בשנות ה-80 Ray-Ban Cats 1000 (חתולים), הושק מחדש לאחרונה בעיצוב מאורך ומתעגל,
במערך של צבעים בהירים ונועזים ובהם שלוש וריאציות שונות של מסגרת דו-גונית ועדשה מעושנת.
הדגם הגברי Ray-Ban Cats 5000 עבר גם הוא עדכון, כולל דגמי מסגרות דו-גוניות בסגול עם לבן, אפור עם כחול וורוד עם שחור.

ב-2011 ממשיכים Ray-Ban לעדכן את הקלאסיקות על ידי הצגה מחדש של שלושה צבעי עדשות משנות השישים - ורוד, כחול וירוק,
עבור הדגמים Ray-Ban Round, Ray-Ban Meteor, ו-Ray-Ban Laramie.
בשנה שלאחר מכן הציגו Ray-Ban עשרים גווני עדשות הדרגתיים חדשים וביניהם מספר שילובים דו-הדרגתיים.

ב 21 במרץ, 2011 התקבצו אלפים מאוהדי Ray-Ban במיקומים מרכזיים ברחבי העולם כולו -
שנחאי, דלהי, איסטנבול, רומא, ברלין, פריז, ברצלונה, לונדון, ניו יורק, אוסטין, ריו דה ז'נרו וקנקון -
כדי לחגוג את השלב פורץ הדרך הבא של מסע הפרסום NEVER HIDE "לעולם אל תסתיר".

בהיותו אחד האירועים הדיגיטליים המובילים נכון להיום,
המבקרים צולמו והדימויים הוזרמו בשידור חי באתר Ray-Ban.com בו זמנית עם הצגתם בכל אחד ממקומות הארוע של NEVER HIDE ברחבי העולם.
כחלק מהגישה המשולבת, האוהדים יכלו לשתף את התצלומים שלהם עם חברים באתר Ray-Ban.com וברשתות החברתיות, בדפי האוהדים של Ray-Ban.
למעלה מ-10 מליון משתמשי פייסבוק נחשפו לאירוע באמצעות פידים ופרסומים.

ב-2011 נצפתה גם התגייסות של מוזיקאים לטובת Ray-Ban:
ג'וני מאר, הגיטריסט של להקת האינדי והרוק האגדית הסמית'ס, פיתח חמישה אלמנטים מוזיקליים שונים והעמיד בפני חמש קבוצות רוק עולות -
Au Revoir, Simone, Best Coast, Carsick Cars, Mona, ו-  Tom Vek- את האתגר לכתוב טראק משלהם בהשראת האלמנטים.
בנוסף, בהשראתו של מאר ובעזרתו, עוצב הדגם האישי שלו Ray-Ban Johnny Marr’s Limited Edition במהדורה המוגבלת ל-1500 יחידות.
הדגם עוצב בסגנון Ray-Ban Signet (החותם), מסגסוגת של פליז, עם עדשות בכחול בהיר ועל על קצה המוט מתוססת חתימתו: Johnny.

בעוד סגנון וחיבור לתרבות הם המפתח להצלחה של Ray-Ban, הטכנולוגיה מאז ומתמיד נתנה את הדחיפה קדימה למותג.
במקור, משקפי Ray-Ban נוצרו כדי לתת מענה לאתגר הטכנולוגי שעמד בפני טייסים לפני יותר מ-75 שנה ו-Ray-Ban ממשיכים,
גם בשנת 2012 לאמץ את החידושים הטכנולוגיים בתהליכי הפיתוח של דגמים חדשים למען העתיד.
הפיתוח הטכנולוגי החדש ביותר של Ray-Ban הוא השילוב של לייט-פורס (LiteForce) -
חומר תרמופלסטי אשר מספק פתרונות לתעשיות כלי הרכב, התעופה, האלקטרוניקה, ואף לתעשיות הרפואיות.
באמצעות שימוש בלייט-פורס לשם ייצור הדגם האייקוני Ray-Ban Aviator,
ניתן להגיע לאותה העמידות כמו במסגרת המקורית אך עם גמישות רבה יותר.
חוזק וגמישות יוסיפו לעמוד בבסיס קיומו של Ray-Ban גם ב-80 השנים הבאות.

בשנת 2012, חוגגים Ray-Ban את המורשת שלהם במסע פרסום תחת הכותרת "האגדות".
כל אחד מהעשורים של Ray-Ban ייוצג על ידי פרופיל של אדם מסוים, ועל ידי הדימוי והקמפיין שאותו אדם היה ההשראה להם.
שבע תמונות ימחישו שבעה עשורים משנות השלושים ועד היום, ויראו כיצד בכל עת Ray-Ban עמדו ראשונים בחזית התמורות בתרבות,
כשהם מעוררים השראה בכל אותם אלו שחולקים את האתוס של "לעולם אל תסתיר".

Ray-Ban גם יחגגו את יום השנה ה-75 עם ספר במהדורה מוגבלת, של דימויים אייקוניים נדירים המתארים את עולמות המוסיקה,
הקולנוע, העיצוב והתרבות הפופולרית, כולם ימוקמו בתוך הקשר, על ידי פרשני תרבות מובילים.
בנוסף, דגם במהדורה מוגבלת: Ray-Ban Ambermatic 2012 ייתן פרשנות חדשנית לארבעה דגמים קלאסיים של Ray-Ban Aviator ,
עם העדשות הפוטוכרומטיות שהיו ב-1978 לאגדה.

במהלך כל העשורים של קיומם, עיצבו Ray-Ban את התרבות הפופולרית.
כמותג שמעולם לא היה רק טרנד חולף, משקפי Ray-Ban מתייגים את המרכיבים אותם כאנשים בעלי טעם ויכולת הבחנה.
כעת, 80 שנים אחרי שהזוגות הראשונים של משקפי הטייסים Ray-Ban Aviator סייעו לטייסים אמריקאים להגיע לשיאים חדשים,
משקפי Ray-Ban הם עדיין קלאסיקה אל-זמנית.

לעמוד משקפי שמש RAY BAN באתר אופטויקנה - לחצו כאן.

למעבר לרשימת הסניפים של אופטיקנה - לחצו כאן.